Vsebina/cilji modula:

  • Poznavanje sistema zdravstvenega varstva v Sloveniji ter ključnih izzivov za zagotovitev uspešnosti in učinkovitosti zadovoljevanja potreb prebivalstva
  • Organizacija zdravstvene dejavnosti ter izzivi, ki so s tem povezani
  • Modeli zdravstvenega zavarovanja
  • Zdravstveno zavarovanje v Sloveniji

Vsebina/cilji modula:

  • Seznanitev s temeljni pravnimi viri s področja zdravstva
  • Poznavanje in razumevanje javne zdravstvene službe, delitve ravni zdravstvene dejavnosti in obveznosti ter odgovornosti ključnih deležnikov
  • Poznavanje pacientovih pravic in razumevanje postopkov uveljavljanja pacientovih pravic
  • Poznavanje in razumevanje statusa zaposlenih v zdravstvu
  • Razumevanje zdravstvenega zavarovanja
  • Povezava znanja s pravnega področja z ostalimi upravljavskimi področji, predvsem s področjem upravljanja s človeškimi viri

Vsebina/cilji modula:

  • Poznavanje in razumevanje specifičnosti javne zdravstvene mreže
  • Poznavanje in razumevanje vloge deležnikov v ekonomiki javnega zdravstvenega varstva
  • Razumevanje procesa dogovarjanja
  • Razumevanje sistema financiranja

Vsebina/cilji modula:

  • Poznavanje in razumevanje osnov in vloge menedžmenta
  • Poznavanje in razumevanje poslovnih procesov v zdravstvenih organizacijah
  • Sposobnost kreativne uporabe znanja pri apliciranju teorij menedžmenta na področju menedžmenta v zdravstvu
  • Razumevanje splošne strukture procesov upravljanja in vodenja v zdravstvu
  • Razumevanje potreb po organizaciji in razvoju zahtevnih delovnih sistemov v zdravstvu
  • Prepoznavanje potreb po spremembah ter sposobnost njihove artikulacije, kreacije in aplikacije ter evalvacije rezultatov v primerjavi z načrti

Vsebina/cilji modula:

  • Poznavanje teoretičnih osnov o procesih
  • Poznavanje koncepta vitke organizacije
  • Razumevanje strategije vitkega poslovanja
  • Poznavanje načinov prenove in optimizacije procesov
  • Poznavanje metodologije merjenja učinkov prenove procesov
  • Poznavanje pristopov vključevanja zaposlenih v procese
  • Organizacija kliničnih procesov

 

Vsebina/cilji modula:

  • Poznavanje in razumevanje ekonomike v zdravstvu (makroekonomski, sektorski in mikroekonomski vidik)
  • Posebnosti zdravstvenih dobrin z ekonomskega vidika (negotovost, solidarnost, monopoli, javne in klubske dobrine, eksternalije) in oblikovanja povpraševanja v zdravstvu glede na tipe kupcev zdravstvenih dobrin izvajalcev (posamezniki s plačili iz žepa, zasebne zavarovalnice iz naslova pobranih premij, proračun ali javne blagajne iz naslova kolektivnega financiranja)
  • Posebnosti oblikovanja ponudbe v zdravstvu in razlogi za neprofitnost
  • Poznavanje in razumevanje financiranja javnega sektorja
  • Sistemski okvir poslovanja javnih zdravstvenih zavodov
  • Poslovanje javnih zdravstvenih zavodov

Vsebina/cilji modula:

  • Poznavanje in razumevanje javnega računovodstva
  • Merjenje in vrednotenje ekonomskih kategorij v računovodskih izkazih
  • Poznavanje posebnosti pridobivanja in izkazovanja prihodkov JZZ
  • Poznavanje posebnosti izkazovanja prihodkov JZZ
  • Posebnosti davčnih obveznosti JZZ
  • Poznavanje posebnosti izkazovanja poslovnega izida in porabe presežka prihodkov
  • Poznavanje posebnosti računovodskega analiziranja in notranjega revidiranja v zdravstvu
  • Poznavanje posebnosti računovodskega poročanja v JZZ
  • Poznavanje posebnosti računovodske obravnave posameznih poslovnih dogodkov v JZZ

Vsebina/cilji modula:

  • Opredelitev namena javnega naročanja
  • Opredelitev javnih naročil v zdravstvenem zavodu
  • Opredelitev odgovornosti zavezancev za javna naročila (naročnikov)
  • Opredelitev najpogosteje uporabljenih postopkov javnega naročanja
  • Najpogostejše ovire, s katerimi se soočajo naročniki
  • Uporabne povezave za izvajanje javnih naročil

Vsebina/cilji modula:

  • Seznanitev z osnovnimi pojmi informacijskih tehnologij
  • Seznanitev s specifičnimi poslovnimi in vsebinskimi izzivi uvedbe digitalnih tehnologij v zdravstvu
  • Seznanitev z  nacionalnimi storitvami  eZdravja
  • Seznanitev s ključnimi dejavniki digitalizacije zdravstva: regulatorni (zakonodajni), vsebinsko – strokovni (semantični), tehnični, poslovni
  • Seznanitev s ključnimi izzivi pri uvedbi digitalnih rešitev v slovenskem zdravstvu
  • Seznanitev z mednarodnimi standardi eZdravja
  • Seznanitev s sodobnimi tehnološkimi trendi in  iniciativami v EU in po svetu
  • Pridobitev povratnih informacij o stališčih in predlogih poslušalcev na podočju informatizacije zdravstva

Vsebina/cilji modula:

  • Seznanitev poslušalcev z osnovnimi opredelitvami kakovosti v zdravstvu
  • Seznanitev poslušalcev s pristopi in orodji za izboljševanje kakovosti in varnosti pacientov
  • Opredelitev kakovosti in varnosti v zdravstvu
  • Razvoj kakovosti in varnosti v slovenskem zdravstvu
  • Predstavitev vloge managerjev pri izboljševanju kakovosti in seznanitev z znanostjo o izboljšavah
  • Opredelitev metod izboljševanja kakovosti in predstavitev korakov ter orodij za izboljšanje kakovosti in varnosti pacientov
  • Opredelitev pojmov na področju varnosti pacientov
  • Seznanitev z modeli za varnost pacientov
  • Postopek obvladovanja kliničnih tveganj
  • Opredelitev kulture varnosti in njenega merjenja

Vsebina/cilji modula:

  • Prepoznavanje in razumevanje sodobnih procesov upravljanja s kadri
  • Prepoznavanje trendov sprememb in vloga vodstvene in kadrovske funkcije pri spremembah (ovire v organizacijski kulturi)
  • Seznanitev udeležencev s sodobnimi pristopi pri razvoju potenciala človeških potencialov
  • Priprava izhodišč za akcijski načrt sprememb na področju kadrovskih procesov
  • Strateška vloga kadrovske funkcije
  • Vloga in kompetence vodij pri upravljanju kadrovskih procesov (HR procesov)
  • Upravljanje učinkovitosti pri delu (performance management proces) in letni pogovori

Vsebina/cilji modula:

Strateško komuniciranje in odnosi z javnostmi:

  • Razumevanje vloge strateškega komuniciranja v zdravstvenih ustanovah
  • Poznavanje ključnih deležnikov ustanove in njihovih vlog 
  • Poznavanje različnih oblik in ravni komuniciranja v zdravstveni ustanovi:  
  • Komuniciranje z mediji
  • Interno komuniciranje
  • Upravljanje kriznega komuniciranja in komuniciranja tveganj
  • Merjenje učinkovitosti komuniciranja

Asertivno komuniciranje:

  • Stebri asertivnosti (kako povedati in kako sprejeti povratno informacijo; kako prepoznati karakterne lastnosti (temeljna prepričanja, vzorci mišljenja in odzivanja oz. delovanja), kako pohvaliti (kdaj, za kaj)
  • Reševanje konfliktov
  • Situacijsko vodenje (kaj pomenijo: direktiva, prepričevanje, sodelovanje in delegiranje)
  • Vodenje sestankov
  • Kako razviti odločnost, asertivnost in učinkovitost pri vodenju
  • Kako in kdaj razviti odgovornost

Poslovni protokol:

  • Moč prvega vtisa
  • Rokovanje, naslavljanje, seznanjanje
  • Pisno komuniciranje – uradni dopisi, vljudnostna pisma, čestitke, vabila, elektronska komunikacija
  • Pravila poslovnega oblačenja – oblačila za prosti čas, delovna in formalna oblačila, večerne obleke
  • Urejenost poslovnih prostorov
  • Poslovni sestanki. poslovni in protokolarni obiski v podjetju
  • Pravilna uporaba in obešanje zastav